2n d’ASIX VISITA EL SUPERCOMPUTADOR MARENOSTRUM

2ASIX_MareNostrum2El 9 de Març un grup d’alumnes de 2on d’ASIX va visitar el supercomputador MareNostrum situat a l’antiga capella del rectorat de l’UPC. Un marc incomparable per un números que van despertar la curiositat dels futurs administradors de sistemes i xarxes.

Un supercomputador, no és res més que un conjunt d’ordinadors connectats entre ells per resoldre problemes de manera més eficient, però sobretot molt més ràpida que el nostre ordinador personal. En aquest cas, en els 10 anys de vida ha treballat en més de 3000 projectes entre nacionals i internacionals.

MareNostrum és actualment el millor d’Espanya i el 96é del món. Es compon de 6112 processadors (el nostre PC només en té 1), 2 PetaBytes d’emmagatzematge (més de 2000 cops la capacitat d’un ordinador habitual), i la marejant capacitat de realitzar 1,1 bilions d’operacions per segon.

Com la tecnologia avança dia rere dia el MareNostrum no s’adorm i cada any millora les seves prestacions. Quins números sentiran els alumnes de l’any vinent?

2ASIX_MareNostrum1a