Dos equips del Vallbona a HP Codewars 2016

Els aluHPlogomnes del cicle formatiu d’SMX (Sistemes Microinformàtics i en Xarxa) de l’institut Carles Vallbona participaran per segon any consecutiu en aquest concurs organitzat per la multinacional del món de la informàtica HP (Hewlett Packard).

Amb aquesta iniciativa, HP vol fer crèixer l’interès en les carreres STEM (STEM: science, technology, engineering, mathematics) entre els joves, tant noies com nois, i descobrir nous talents. L’objectiu és promoure una competició educacional, col·laborativa, divertida i sana.

Es tracta d’una competició per equips de diferents escoles formats per 3 alumnes on cada equip mirarà de resoldre durant 3 hores el major nombre de problemes possibles, d’una llista de 20 problemes de dificultat creixent. Els alumnes són estudiants de ESO, batxillerat i cicles formatius de grau mig, amb edats que van entre els 14 i 18 anys. Els llenguatges de programació utilitzats es poden escollir lliurament entre C, C++, Python i Java.

L’event es celebrarà en la seu que HP te a Sant Cugat del Vallès el proper dissabte dia 5 de març de 2016. Durant el matí es celebrarà la competició de programació. Després es dinarà per cortesia de l’organització i s’assistirà a una sessió de castellers al campus de HP. A la tarda es farà el lliurament de premis i un sorteig de molts productes HP. I per concloure, els voluntaris de HP faran una visita guiada per les instal·lacions del centre.

Els equips, que han fet algunes sessions de preparació en llenguatge Python des de principis de curs, afegint hores a la seva jornada lectiva, estan formats pels alumnes:

Equip 1:
Andreu Potrony
Eric Luque
Alex Serna

Equip 2:
Cristian Arese
Marc Garcia
Víctor Auyanet

Els acompanyarà el professor Pau Tomé.

Trobareu més informació aquí.

I un vídeo a Youtube gravat l’any passat.