El nou Erasmus +

erasmusEl nou programa Erasmus + abasta ara tots els programes de mobilitat des del 2014 al 2020. Fins ara, teníem els programes Comenius per a l’ESO, Leonardo per a Grau Mig i Erasmus per a Grau Superior, emmarcats dins el programa Lifelong Learning Programme (Programa d’Aprenentatge al llarg de la vida), programa que ha durat del 2007 al 2013.
En un petit resum, les novetats del nou Erasmus + són:
  • KA1: Mobilitat per a pràctiques (FCT) i estudis (intercanvi a les aules) dels alumnes de Cicles i professorat. La novetat és que ex-alumnes de cicles amb menys d’un any d’antiguitat de treure’s el títol també podran gaudir de les beques.
  • KA2: Mobilitat per a ESO (antic Comenius) i Batxillerat: alumnes que també podran fer estades en empresa. També es preveuen projectes de cooperació entre instituts (mínim de 3 països diferents). Ara també s’hi podran adherir més d’un institut del mateix país. Els projectes haurien d’el·laborar un producte: ja sigui l’estudi d’una Unitat Formativa, per exemple, o l’avió que vam fer amb el Comènius de fa uns anys. El fet d’estar a l‘e-twinning també pot ajudar a que els projectes siguin aprovats per la comissió corresponent.
Aquest dijous 6 de març, Àngels Font, cap dels Programes Internacionals de Formació Professional ha presentat el nou Erasmus + a la Fira Guia’t, que s’ha cel·lebrat a La Troca. Hi han assistit alumnes de Cicles Formatius interessats en els intercanvis.