Participació a la 1a. Edició HP CodeWars

IMG-20150307-WA0058El passat dissabte 7 de gener va tenir lloc a l’empresa HP situada a Sant Cugat la primera edició a Europa del concurs de programació HP CodeWars adreçat a l’alumnat de 14 a 18 anys.

En total la participació de tot Catalunya va ser de 300 alumnes repartits en 100 grups de tres alumnes que pertanyien a 16 instituts. Com a peculiaritat, aquest concurs es feia a l’hora a HP NewCastle i van projectar en directe els participants d’allà que van ser menys, però igual de motivats a programar.

L’Institut Carles Vallbona va participar en aquest concurs amb l’alumnat del cicle mig d’informàtica (SMX) acompanyats de Pau Tomé i Francesca Carmona, professorat del departament d’informàtica.

Els grups van ser els següents:

Primer grup:

IMG-20150307-WA0055

Oscar Latorre (1SMX)

Jaume Garcia Jurado (1SMX)

Ádam Carballo Romero(2SMX)

Segon grup:

IMG-20150307-WA0054

Carla González Samón (2SMX)

Roberto Navarro Morales (2SMX)

Iván Venteo Martín (2SMX)

Tercer grup:

IMG-20150307-WA0023

Edgar Fusté Culla (2SMX)

Josep Pocurull Serra (2SMX)

Paola Pérez Muñoz (2SMX)

El concurs va consistir en la resolució de 22 problemes en tres hores de menys a més dificultat. Després, mentre els jutges corregien els problemes i decidien els guanyadors/es, vam sortir a dinar als voltants de l’empresa HP gaudint d’un dia solejat i dels castellers de Sant Cugat.

IMG-20150307-WA0037

Malgrat els nostres alumnes no van aconseguir cap dels tres premis ni sortejos que van haver­hi, s’ho van passar d’allò més bé, van conèixer a altres estudiants d’altres centres, van visitar les instal∙lacions d’HP i les darreres novetats en les impressores, sobretot la impressora Niagara que van fer una petita demo i ens van deixar a tots bocabadats!

Esperem poder participar a la segona edició del concurs el curs vinent perquè aporta molta experiència a l’alumnat i el professorat hem estat encantat de poder participar en millorar les competències vers els fonaments de la programació.