Un grup d’alumnes de l’Institut Carles Vallbona al concurs estatal de programació

Programame_madrid_1516_1L’Alexandre Busquests, Roberto Navarro i Gerson Ramírez, coneguts al ProgramaMe com a “Hijos del átomo”, van ser els representants del nostre centre al concurs estatal de programació organitzat per professors de la Complutense de Madrid.

En aquesta edició es van aplegar 21 equips d’instituts de tota Espanya. És un esdeveniment que assoleix més rellevància en cada edició i que tant professors com alumnes lloen tant per la seva organització com pel nivell dels grups participants.

Com bé diu en Roberto Navarro, “aquest concurs ha estat una experiència molt especial i sense dubte tornaríem a repetir. Anar a la capital, poder conèixer als millors programadors de grau superior d’arreu d’Espanya i competir contra ells va ser espectacular”. És evident que les fases prèvies també són especials però tenir l’oportunitat d’anar una de les millors universitats d’informàtica de l’estat ho magnifica.
Es tracta d’una gran oportunitat per posar a prova els coneixements de manera singular però atractiva, “ProgramaMe ens ha servit per a millorar les nostres habilitats de programació, resolució de problemes i coordinació. Esperem amb ànsies el de l’any vinent!”

Programame_madrid_1516_2VallesTeam: els components de “Rest in Pyton” i “Fills de l'àtom” abans de l’entrega de premis.

Durant la jornada, a més d’estar 4 hores tancats programant van poden dinar al restaurant del centre amb la resta de participants. Especialment van passar bones estones amb el grup de l’IES Sabadell: "Resta en Python". Tots junts van compartir l’hostal i unes “tapes” a prop de la Puerta del Sol. Uns i altres, tot i que la competició no va sortir com esperaven, sí es guarden un gran record d’aquest viatge.