Visita al servei de logística farmacèutica de l’Hospital de Sant Pau

Dilluns 5 de febrer, els alumnes de 2on de TIL (Transport i Logística) van visitar el servei de logística farmacèutica de l’Hospital de Sant Pau.
La logística del medicament i la gestió de les compres, els magatzems i la distribució dels hospitals és molt complexa i requereix una feina de precisió i control més gran que la majoria dels serveis logístics d’altres sectors.
La visita a l’Hospital de Sant Pau es va acompanyar de dues presentacions: la del servei de logística d’aprovisionament general de l’Hospital, que compta amb seixanta magatzems, que es gestionen amb un servei de recepció centralitzat i un programari informàtic SAP. En el magatzem central es treballa amb més de dues mil referències, i a nivell de tot l’Hospital amb més de quatre mil; si bé els productes en els que cal un major control i supervisió són els relacionats amb quiròfan i amb determinats medicaments de cost elevat o que necessiten un major control, com per exemple els estupefaents.
L’equipament logístic, tot automatitzat, és el més gran de tot l’Estat; compta amb un sistema robotitzat d’emmagatzematge i control dels productes, i evita al màxim que hi hagi ruptures d’estoc, tot i que donada la gran varietat de situacions mèdiques, no es pot evitar que succeeixin situacions d’urgència.
L’institut està negociant la possibilitat de signar un conveni de pràctiques per als estudiants que tinguin més interès en formar-se en un sector especialitzat com el del transport i la logística dels medicaments.

Podeu veure més fotos de la visita aquí.