Visita Sh3llcon

Els passats 24-25 de gener de 2020 es va celebrar la convenció de seguretat informàtica Sh3llcon a Santander.

Sh3llCON es un fòrum de divulgació sobre seguretat informàtica que celebra la seva 5ª edició en Santander i s’ha consolidat com una de les principals trobades de ciberseguretat del panorama nacional.

La Sh3llcon 2020 va constar de 12 xerrades de màxim nivell, 7 tallers originals, 4 tallers «clandestins» y 48 hores de CTF (concurs “Catch The Flag” on els concursants s’enfronten a diferents reptes reals sobre ciberseguretat).
A la Sh3llCON s’aborda la seguretat informàtica des de tots els punts de vista posant de relleu tant la perspectiva del professional de la seguretat com la de l’empresa, les institucions i els diversos agents afectats.

L’institut Carles Vallbona hi ha estat representat amb el seu equip de ciberseguretat que s’està preparant per el CatSkills que es celebrarà el proper mes de juny.

La visita s’emmarca dins de les activitats d’entrenament i formació que es van portant a terme durant el present curs, amb alumnes de 2on d’ASIX (l’equip actual) i les joves promeses de 1er de SMX, futurs components de l’equip titular.

A l’acte de tancament de la convenció, es va fer un sorteig de cursos de formació professional online de l’empresa The security Sentinel i el lliurament de premis del CTF.

Respecte el CTF, l’Adrià Romero va quedar en un meritori tercer lloc, però donat que al segon lloc hi ha haver un empat de dos competidors, no va obtenir premi material.

Respecte al sorteig, la sort va voler que dos dels alumnes i el professor acompanyant guanyessin 3 dels 7 premis que es van sortejar (un curs d’auditories de mòbils, un de seguretat en xarxes i un altre de hacking ètic, valorats entre 250 i 400 euros).

Com es pot veure, el Carles Vallbona segueix ferm en l’aposta per la formació en Ciberseguretat.